March 8,9 / 8,9 Mars 2010
Monday March 8, 10 am to 5 pm, , 10h à 17h, Genève
Tuesday March 9, 10 am to 5 pm/Mardi 9 mars, 10h
à 17h, Sierre
Universität / Haute École
for student applications
Starting from selected material (objects, images, news, films, texts) coming from popular media, the students are invited to collaboratzively develop a tool box to crtically study the discourses of consumer culture and advertising in its relation to the cultural, political and economic context.
A partir d'un choix d'objets d'étude (images, pub, informations, textes, films) provenant des médias dominants, les étudiants sont invités à développer une boîte à outils pour une étude critique des discours de la culture dominante et du langage de la communication dans sa relation avec le contexte culturel, politique et économique.
March 8/ 8 mars: CCC Research-Based Master Programme, University of Art and Design Geneva, 2 rue Général-Dufour, T 022 388 58 81.Laura von Niederhäusern laura.vonniederhausern@hesge.ch
March 9/ 9 mars: Master Program MAPS - Arts in Public Sphere, Valais Academy of Art, 16 av. du Château, T 027 456 55 11. Federica Martini federica.martini@ecav.ch
Langues: English/Français